Αναζήτηση

Αρχείο

Monthly Archives: Μάιος 2024

Αναβάθμιση της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης: Μια μαθητοκεντρική προσέγγιση

Σε μια εποχή όπου η ψηφιακή τεχνολογία κυριαρχεί, η σχολική δανειστική βιβλιοθήκη παραμένει ένας πυλώνας μάθησης και πνευματικής ανάπτυξης. Στο σχολείο μας, αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του βιβλίου, θέσαμε ως πρωταρχικό στόχο για τη φετινή χρονιά την αναβάθμιση της δανειστικής βιβλιοθήκης, με επίκεντρο τον μαθητή. Η δανειστική βιβλιοθήκη μας πλέον διαθέτει μια πλούσια συλλογή βιβλίων, που εμπλουτίστηκε σημαντικά μέσω δωρεών από φορείς και ιδιώτες. Δημιουργήσαμε ένα φιλόξενο και λειτουργικό χώρο, όπου οι μαθητές μπορούν να χαλαρώσουν, να διαβάσουν και να συμμετάσχουν σε δράσεις φιλαναγνωσίας. Πραγματοποιήσαμε παρουσιάσεις βιβλίων, εικαστικά εργαστήρια κ.α

Χάρη στις προσπάθειές όλων μας, η σχολική δανειστική βιβλιοθήκη έχει μεταμορφωθεί σε ένα ζωντανό κέντρο μάθησης και πνευματικής αφύπνισης. Οι μαθητές μας πλέον έχουν πρόσβαση σε πλήθος βιβλίων, συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις φιλαναγνωσίας και αναπτύσσουν μια όλο και πιο στενή σχέση με τον κόσμο του βιβλίου.

 

 

Συμμετοχή της Ε΄τάξης στο Ευρωπαικό etwinning πρόγραμμα «Growing up with mind games»

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές της Ε΄ τάξης συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό συνεργατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-Twinning. Το πρόγραμμα, με τίτλο «Growing up with mind games», υλοποιήθηκε σε συνεργασία με σχολεία από έξι ευρωπαϊκές χώρες: Τουρκία, Ιταλία, Ρουμανία, Τυνησία, Σλοβενία και Ελλάδα. Το E-Twinning αποτελεί μια Ευρωπαϊκή δράση που ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ σχολείων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Μέσω της αξιοποίησης εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), τα σχολεία αυτά υλοποιούν κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα, αποκομίζοντας πλήθος παιδαγωγικών, κοινωνικών και πολιτισμικών ωφελειών. Το E-Twinning προσφέρει στους μαθητές μοναδικές ευκαιρίες για μάθηση, και ανταλλαγή απόψεων .  Το πρόγραμμα «Growing up with mind games» υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024. Βασικός στόχος του ήταν να παρακινήσει τους μαθητές να αξιοποιήσουν παιχνίδια ως εργαλείο για την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα επιδίωξε:

  • Να υποστηρίξει την γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών.
  • Να διαφοροποιήσει τις μαθησιακές τους συνήθειες.
  • Να τους προσφέρει ένα πλούσιο και ενεργό μαθησιακό περιβάλλον.
  • Να καλλιεργήσει δεξιότητες δημιουργικής σκέψης και παραγωγής εναλλακτικών λύσεων.

    Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, οι μαθητές:

    • Συνεργάστηκαν με συνομηλίκους από διαφορετικές χώρες.
    • Γνώρισαν νέους πολιτισμούς και τρόπους σκέψης.
    • Εξάσκησαν τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας τους.
    • Ανέπτυξαν κριτική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.
    • Ενίσχυσαν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους.
    • Ανακάλυψαν τη χαρά της μάθησης και του παιχνιδιού.
    • Διαβάστε στο ψηφιακό βιβλίο που ακολουθεί το συνεργατικό κόμικ των μαθητών από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία:

 

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις εργασίες που υλοποίησαν όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:

https://www.artsteps.com/view/60a915fd9884fc6ea9ed578b/?currentUser

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Φωτεινή Γατοπούλου ΠΕ70, Ελένη Μιχαηλίδου ΠΕ11, Κλεονίκη Τόσκα ΠΕ06

 

Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος και Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος

 

Για τον Προγραμματισμό λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών
Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης και οι Διευθύνσεις των
Σχολικών Μονάδων και σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην με αρ. πρωτ.
Φ7/118139/Δ1/9-9-2020 (Β’ 3838)
Υ.Α., θα ακολουθήσουν τα εξής:
Στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία δύναται να συγκροτηθεί/ούν
και να λειτουργήσει/ουν τμήμα/
τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος με τις εξής προϋποθέσεις:
α) Εγγραφή τουλάχιστον του 1/3 του μαθητικού πληθυσμού στο ολοήμερο
προαιρετικό πρόγραμμα για τα
μονοθέσια σχολεία και εγγραφή τουλάχιστον οκτώ (8) μαθητών/τριών για
τα διθέσια και τριθέσια σχολεία.
β) Εγγραφή τουλάχιστον οκτώ (8) μαθητών/τριών για τα τετραθέσια και
πενταθέσια σχολεία.
γ) Εγγραφή τουλάχιστον δέκα (10) μαθητών/τριών για εξαθέσια και άνω σχολεία.
Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής
αίτησης – δήλωσης των
γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/μένες
των Δημοτικών Σχολείων κάνουν
δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση
των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις.
Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος
της 2ης ώρας του Ολοήμερου
Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των
γονέων/κηδεμόνων. Continue reading

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

«Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
ξεκίνησε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων εγγραφής στο Ολοήμερο Τμήμα
του Σχολείου μας. Για τη διευκόλυνσή σας, αρχικά θα σας δοθεί δήλωση
συναίνεσης σήμερα Παρασκευή 17/5. Όσοι/ες επιθυμείτε, θα λάβετε τη
Δευτέρα 20/5 την επίσημη φόρμα. Η προθεσμία λήγει στις 31/5, όμως, για
το σωστότερο προγραμματισμό της σχολικής μονάδας, επιθυμητό είναι να
έχουν επιστραφεί όλες οι αιτήσεις πολύ νωρίτερα.
Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Σχολείο μας.

Από το 2ο ΔΣ Μελίκης»

Καινοτόμα προγράμματα 2024

Το σχολικό έτος 2023-2024 πραγματοποιούνται στο σχολείο μας τα εξής καινοτόμα προγράμματα:

  1. «Μαθαίνω το σώμα μου» Γ’ τάξη, υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μιχαηλίδου Ελένη, Τρούπκου Ευαγγελία
  2. «Τα παραμύθια μας ταξιδεύουν» Ε’ τάξη, υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Γατοπούλου Φωτεινή
  3.  «Μια φορά κι έναν καιρό-Once upon a time» Στ’ τάξη, υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τόσκα Κλεονίκη, Μάνια Αθηνά
  4.  «Our games before technology» Ε’ τάξη, πρόγραμμα E-twinning με συνεργαζόμενες χώρες Τουρκία και Ελλάδα, υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γατοπούλου Φωτεινή, Μιχαηλίδου Ελένη
  5.  «Mind Games» Ε’ τάξη, πρόγραμμα E-twinning με συνεργαζόμενες χώρες Ιταλία, Ρουμανία, Τυνησία, Σλοβενία, Τουρκία και Ελλάδα, υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Γατοπούλου Φωτεινή, Μιχαηλίδου Ελένη, Τόσκα Κλεονίκη