Αναζήτηση

Monthly Archives: Ιούνιος 2022

ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ , ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΑ ΠΡΑΞΗ

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Οι μαθητές της Α΄ τάξης υλοποίησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021 – 2022 , το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με θέμα » Στη δική μας τάξη , κάνουμε τη φιλία πράξη». Σκοπός του προγράμματος ήταν να εμπλέξει τους μαθητές με ένα υπαρκτό και σοβαρό κοινωνικό θέμα, να τους  βοηθήσει να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους  και να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση. Να τους δώσει την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε βιωματικές και διερευνητικές δραστηριότητες που δίνουν χαρά και ευχαρίστηση αλλά ταυτόχρονα, καλλιεργούν δεξιότητες ζωής και  τους διδάσκουν πως ν’ αντιμετωπίζουν τις συγκρούσεις και να διευθετούν αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκύπτουν. Continue reading

ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2021-2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

 

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

 

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Το 2o 6ΘΕΣΙΟ Δ.Σ ΜΕΛΙΚΗΣ είναι ένα από τα δύο Δ.Σ της Μελίκης Ημαθίας και θεωρείται ένα σχολείο ημιαστικό.Σε αυτό φοιτούν 101 μαθητές.

ΚΤΙΡΙΑΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ- ΑΙΘΟΥΣΕΣ

Το κτίριο που στεγάζεται το σχολείο είναι διώροφο και διαθετει 6 μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας για τα αντίστοιχα τμήματα ,οι οποιές είναι όλες μεγάλες (περιπου 50 τ.μ), και φωτεινές.Υπάρχει αίθουσα πληροφορικής εξοπλισμένη με υπολογιστές,γραφείο εκπαιδευτικών,γραφείο διευθυντή.Τα τελευταία δύο χρόνια έχει ιδρυθεί σχολική βιβλιοθήκη που φιλοξενείται σε καλαίσθητη αίθουσα του 2ου ορόφου. Η βιβλιοθήκη ιδρύθηκε και εντάχθηκε στα πλαίσια του Πανελλήνιου Δικτύου σχολικών βιβλιοθηκών. Δυστυχώς δεν υπάρχει γυμναστήριο ή αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Το μάθημα της Φ.Α πραγματοποιείται στην αυλή, ενώ τις βροχερές ημέρες οι μαθητές χρησιμοποιούν το μεγάλο διάδρομο στο ισόγειο του σχολείου. Εκεί, πραγματοποιούνται και οι

σχολικες γιορτές και δράσεις κατα τη διάρκεια του χειμώνα, όταν το επιτρέπουν οι υγιειονομικές συνθήκες.

 

 

ΠΡΟΣΒΑΣΗ

Το κτιριακό συγκρότημα βρίσκεται σε καλό σημείο πρόσβασης, στην συμβολή των οδών Κεντρικής και Δαβάκη, καθώς έχει άνετα πεζοδρομια που επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση των πεζών αλλά και φαρδιοί δρόμοι που επιτρέπουν την στάθμευση και την μεταβίβαση μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών.Το σχολείο διαθέτει μεγάλη αυλή με τσιμεντένιο υπόστρωμα.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Διαθέτει εργαστήριο Η/Υ το οποίο όμως εχει αρκετά παλιούς υπολογιστές. Εξοπλίστηκε το 2021 με έξι σχεδόν καινούριες οθόνες προσφορά της Ε.Ε και της εταιρείας Αλλήλων . Όλες οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν παλιούς υπολογιστές .

Υπολογιστές διαθέτουν το γραφείο Δ/νσης, και το γραφείο των εκπαιδευτικών (εκ των οποιών ο πρώτος αγοράστηκε και τοποθετήθηκε το 2020) για να εξυπηρετήσουν λειτουργικές και διοικητικές ανάγκες του σχολείου. Eπίσης υπάρχουν Projectors σε όλες τις τάξεις, ενώ δύο παρουσιάζουν προβλήματα φωτεινότητας. Η ενσύρματη δικτύωση του σχολείου είναι πεπαλαιωμένη και χωρίς μελέτη εγκατεστημένη αλλά πριν τέσσερα χρόνια αλλάχθηκαν τα switch και μερικα από τα καλώδια του δικτύου, με αποτέλεσμα την μέτρια απόδοση του. Χρήζει αναβάθμισης.

 

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Το σχολείο έχει ενταχθεί από το 2019 στο δίκτυο Βιβλιοθηκών του Πανελλήνιου Δικτύου σχολικών βιβλιοθηκών, αλλά υπολειτουργεί καθώς δεν έχει εξοπλιστεί ακόμα ούτε αποδόθηκε στο σχολείο η επιχορήγηση για την αγορά των βιβλίων. Η βιβλιοθήκη λειτουργεί με μικρό απόθεμα βιβλίων που διέθετε το σχολείο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Το σχολικό έτος 2021-2022 υπηρέτησαν σε αυτό δέκα μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έξι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

 

ΜΑΘΗΤΕΣ

Στο σχολείο κατά το έτος 2021-2022 φοίτησαν 101 μαθητές και μαθήτριες. Μεγάλο ποσοστό μαθητών/τριών είναι παιδιά μεταναστών καθώς επίσης πολλοί μαθητές προέρχονται απο αγροτικές οικογένειες.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 
   

 

Θετικά σημεία

 

 

 

 

Οι μαθητές στα ερωτηματολόγια που κλήθηκαν να συμπληρώσουν στο σύνολό τους απάντησαν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν και ότι θα επιθυμούσαν να συνεχιστούν και τη νέα χρονιά. Θετικά απάντησαν οι περισσότεροι στη συνέχιση ομαδικών παιχνιδιών και διδακτικών επισκέψεων.

 

Επίσης τα θετικά αποτελέσματα των δράσεων φαίνονται ξεκάθαρα και από τη καθολική τους συμμετοχή σε αυτές. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την πραγματοποίηση των δράσεων δεν σημειώθηκαν διαπληκτισμοί και συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών και είχαν άψογη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, συμμετείχαν ενεργά με μεγάλο ενθουσιασμό και ανέπτυξαν τόσο μεταξύ τους, όσο και με τους εκπαιδευτικούς σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, σεβασμού και αλληλοκατανόησης

 

 

Άλλα κριτήρια επιτυχίας της δράσης :

 

Αύξηση των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών σε προγράμματα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

Αύξηση του αριθμού των μαθητών που συμμετείχαν στις δράσεις και τα προγράμματα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

Βελτίωση της ποιότητας των προγραμμάτων και των δράσεων.

 

Τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών με αντανάκλαση στην καθημερινή σχολική και κοινωνική ζωή.

 

Αύξηση των πρωτοβουλιών των μαθητών.

 

 

Σημεία προς βελτίωση

 

 

Ανάγκη περιορισμού της έκτασης της διδακτικής ύλης.

 

Εμπλουτισμός της σχολικής βιβλιοθήκης με νέα βιβλία, παιχνίδια και περαιτέρω βελτίωση του χώρου. Εξωραϊσμός του αύλειου χώρου

Η εξάλειψη ή ο περιορισμός της πανδημίας θα βοηθήσει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

 
   

 

Θετικά σημεία

 

 

Οι δράσεις αποτιμήθηκαν θετικά από μαθητές και μαθήτριες, οι οποίοι συμμετείχαν σε όλες τις πολιτιστικές, αθλητικές δράσεις, διαγωνισμούς και συνεργασίες με σχολεία – σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Η ενεργός δράση όλων είχε σαν αποτέλεσμα να αναπτυχθεί αλληλοσεβασμός, εμπιστοσύνη μεταξύ τους αλλά και δεσμοί φιλίας και ενσυναίσθησης.

 

Όλες οι δράσεις ενίσχυαν και τα δύο φύλα προάγοντας την ισότητα και την εξάλειψη των φυλετικών και κοινωνικών διακρίσεων. Επίσης ενισχύθηκε η εθελοντική προσφορά, η καλλιέργεια συνεργατικών δεξιοτήτων, η μεταφορά και διάχυση του παραγόμενου εκθεσιακού υλικού στους τοίχους και στην ιστοσελίδα του σχολείου. Τέλος, επιτεύχθηκε η εξοικείωση με νέες τεχνολογίες, δράσεις υπέρ της ειρήνης και ευαισθητοποίηση των μαθητών προς άτομα με ιδιαιτερότητες.

 

Άλλα κριτήρια επιτυχίας της δράσης :

 

Συνεχής ενημέρωση και εμπλουτισμός της ιστοσελίδας του σχολείου με τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

 

Συμμετοχή των γονέων-κηδεμόνων και ευρεία διάχυση των δράσεων και των προγραμμάτων στην τοπική κοινότητα. Ανταπόκριση και αποδοχή των δράσεων από την τοπική κοινότητα.

 

Τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των μαθητών με αντανάκλαση στην καθημερινή σχολική και κοινωνική ζωή.

 

Αύξηση των πρωτοβουλιών των μαθητών.

 

 

Σημεία προς βελτίωση

 

 

Εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων για τις λειτουργικές ανάγκες του σχολείου.

 

Βελτίωση του σχολικού δικτύου, αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών των αιθουσών του σχολείου καθώς και του εργαστηρίου Υπολογιστών, αύξηση εποπτικών μέσων και αθλητικού υλικού.

 

Περισσότερη στήριξη από τους κοινωνικούς φορείς του Δήμου Αλεξάνδρειας

 

Έγκαιρη και πλήρης κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να μην υπολειτουργεί η σχολική μονάδα.

 
   

 

Θετικά σημεία

 

 

  • Ικανοποιητική συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
  • Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια και επιμορφώσεις βοήθησε στη διαρκή επαγγελματική τους εξέλιξη προς όφελος πρωτίστως των μαθητών τους.
  • Τα οφέλη για τους μαθητές είναι πολλαπλά και ποικίλα. Έδειξαν αμείωτο ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια των διαφορετικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν. Επίσης, έμαθαν να εργάζονται σε ομάδες, να συνεργάζονται και απέκτησαν αυτοπεποίθηση.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

 

Οργάνωση περισσότερων  επιμορφώσεων σχετικά με:

 

Διαχείριση προβληματικών συμπεριφορών. Αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών. Διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Προστασία του περιβάλλοντος.

Κυκλοφοριακής αγωγής.

Πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών ( φωτιά, σεισμός, πλημμύρες).

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

 

Παρατηρήσεις   /   Σχόλια

 

Άψογη συνεργασία μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων

 

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

 

 

 

Άψογη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων.

 

Ο βιωματικός χαρακτήρας των δράσεων κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών και έδωσε κίνητρο για μάθηση.

 

Οι πολυθεματικές δράσεις βοήθησαν στο να αυξηθούν οι πρωτοβουλίες των μαθητών και να τονωθεί η αυτοπεποίθηση τους.

 

Το σχολείο άνοιξε τις πόρτες του στην τοπική κοινότητα, συνεργάστηκε με φορείς, έκανε διάχυση των δράσεων μέσω της ιστοσελίδας και δέχτηκε θετική ανατροφοδότηση από γονείς και κηδεμόνες, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία.

 

Θετικά αποτιμάται η συνεργασία του σχολείου μας με άλλα Δημοτικά σχολεία τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

 

 

 

 

 

 

Η πληθώρα της διδακτικής ύλης περιόρισε την υλοποίηση κάποιων δράσεων λόγω έλλειψης χρόνου.

 

Η πανδημία δυσκόλεψε την εφαρμογή ορισμένων δράσεων του σχολείου, όπως επισκέψεις μαθητών στην βιβλιοθήκη και σε μουσεία. Επίσης, περιόρισε την συνεργασία με περισσότερους φορείς.

 

Η έλλλειψη κατάλληλου τεχνικού εξοπλισμού και η αργή σύνδεση στο διαδίκτυο εμπόδισε κάποιες δράσεις.

 

 

 

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

 

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

 

 

 

Θέμα 1

 

Άξονας

 

 

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 

Ειδικότερο Θέμα

 

 

 
   

Διαχείριση προβληματικών-παραβατικών συμπεριφορών. Πρώτες Βοήθειες. Διαχείριση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Προστασία του περιβάλλοντος. Κυκλοφοριακής αγωγής. Πρόληψη και αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών ( φωτιά, σεισμός, πλημμύρες).

Εκπαιδευτική δράση «επιτραπέζια παιχνίδια»

 

   Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μελίκης προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ μαθητών και την ευγενή άμιλλα, πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση . Οι μικροί μαθητές έκλεισαν για λίγο τα βιβλία τους και  έπαιξαν στην αυλή του σχολείου επιτραπέζια παιχνίδια χωρισμένοι σε ομάδες. Σκοπός της διοργάνωσης ήταν η δράση αυτή,  να αποτελέσει το παιδαγωγικό μέσο, που θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες μαθητές να κατανοήσουν πως μόνο όταν συνεργάζονται ομαδικά,  μπορούν να πετύχουν ένα κοινό επιδιωκόμενο συλλογικό σκοπό.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEAM……ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ, ΕΧΩ ΚΙ ΕΓΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ=Link

Συνεργασία με το Δ.Σ.Σταυρού.Υπεύθυνη υλοποίησης η εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής Μιχαηλίδου Ελένη.

 
 

Οι μαθητές της Στ – Ε του σχολείου μας συνεχίζουν τη συνεργασία με τους μαθητές του Δ.Σ. Σταυρού! 

Οι μαθητές μας επισκέφτηκαν το Δ.Σ.Σταυρού  όπου επιδόθηκαν σε αθλοπαιδιές , αγώνες ποδοσφαίρου και πετοσφαίρισης ! Μέσα από το παιχνίδι οι μαθητές των δύο σχολείων διασκέδασαν, αγωνίστηκαν μέσα στο πνεύμα του ευ αγωνίζεσθαι (χωρίς ίχνος ανταγωνισμού) και όπως ήταν αναμενόμενο ανέπτυξαν δεσμούς φιλίας! 
Ευχαριστούμε τη διευθύντρια κυρ.Όλγα Σαββίδου, όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και ιδιαιτέρως τη καθηγήτρια φυσικής αγωγής του σχολείου κυρ.Ειρήνη Μουταφίδου !
 
 
 
 

Οι μαθητές της Στ τάξης του σχολείου μας, επισκέφτηκαν και παρουσίασαν στους μαθητές της Ε και Στ τάξης του Δ.Σ.Σταυρού το καινοτόμο πρόγραμμα «Μη διαδεδομένα αθλήματα «

 
 
 

Οι μαθητές της Στ τάξης του σχολείου μας, επισκέφτηκαν και  παρουσίασαν  στους μαθητές της Ε και Στ τάξης του Δ.Σ.Σταυρού το καινοτόμο πρόγραμμα «Μη διαδεδομένα αθλήματα » που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς! 

Επιμέλεια δράσης : Μιχαηλίδου Ελένη