Αναζήτηση

Monthly Archives: Νοέμβριος 2021

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ-26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, από το 2001.  Όλοι οι πολίτες ενθαρρύνονται να μάθουν όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες, σε οποιαδήποτε ηλικία, εντός ή εκτός σχολείου με στόχο την προώθηση της πλούσιας γλωσσικής και πολιτιστικής ποικιλίας  και πολυγλωσσίας στην Ευρώπη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του σχολείου μας, προσέγγισαν το θέμα μέσα από διάφορες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Αγγλικών και των Γερμανικών. Τα παιδιά είδαν εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την ημέρα, άκουσαν το τραγούδι «Σ’ αγαπώ» σε όλες τις γλώσσες, έπαιξαν παιχνίδια διαδικτυακά από την επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  (https://europa.eu/learning-corner/learning-corner_el) έμαθαν τη λέξη «καλημέρα» και «γεια» σε διάφορες γλώσσες της Ευρώπης, συγκέντρωσαν πληροφορίες και τελικά ζωγράφισαν, σχεδίασαν και συνέθεσαν ομαδικές εργασίες-αφίσες με τις οποίες διακόσμησαν την τάξη τους.

Επιμέλεια δραστηριοτήτων: Χρύσα Καρασαββίδου, Τόσκα Κλεονίκη

 

 

               

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 2ου Δημοτικού σχολείου Μελίκης

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕ & ΔΕ ΚΕΝΤΡΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ ΗΜΑΘΙΑΣ

2ο  ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ

Ταχ. Δ/νση     : ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΑΒΑΚΗ     

Τ.Κ. – Πόλη    : 59031, ΜΕΛΙΚΗ ΗΜΑΘΙΑΣ  

Ιστοσελίδα     : http:/ http://2dim-melik.ima.sch.gr

Email                : mail@2dim-mmelik.ima.sch.gr     

Πληροφορίες : ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ  

Τηλέφωνο        :2331081000

FAX                : 2331081000

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

 

 

Εισαγωγή  4

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού. 4

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας. 4

1.Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. 5

  1. Λειτουργία του Σχολείου. 5

2.1 Υποχρεωτικό Πρόγραμμα.. 5

  1. Κανονισμοί Μαθητών. 6

3.1 Φοίτηση. 6

3.2 Άφιξη στο σχολείο. 7

3.3 Προσευχή – πρωινή συγκέντρωση. 7

3.4. Διάλειμμα.. 8

3.5 Αποχώρηση από το σχολείο. 9

3.6. Ασφάλεια μαθητών/τριών. 9

3.7 Διευκρινήσεις για την προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών. 10

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου. 10
  2. Επιτήρηση μαθητών –Εφημερίες Εκπαιδευτικών του σχολείου μας. 11

5.1 Καθήκοντα Εφημερευόντων. 12

6.Σχολική και Κοινωνική Ζωή. 12

6.1 Σχολικοί χώροι 12

6.2 Διάλειμμα. 12

6.3 Σχολική εργασία.. 13

  1. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις. 13

7.1 Ο Διευθυντής: 13

7.2 Οι εκπαιδευτικοί: 14

7.3 Οι μαθητές/μαθήτριες: 14

7.4 Γονείς και κηδεμόνες. 15

  1. Παιδαγωγικός έλεγχος. 16
  2. Άλλα θέματα.. 16

 

 

 

 

 

 

9.1.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου. 16

9.1.1.Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας. 16

9.1.2. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων. 17

9.1.3. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. 17

9.2 Σχολικό Συμβούλιο. 18

  1. Διαδικασία Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας. 19

ΚάτοψηΙσογείου.

ΚάτοψηΧώρουΚαταφυγής.

Άρθρο 11: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του. 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και εκπροσώπου του Δήμου μας/της Δημοτικής μας κοινότητας. Έχει εγκριθεί από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου.  Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας.

Η ταυτότητα, η ιστορία και το όραμα ενός σχολείου είναι σημαντικές παράμετροι του κλίματος και της κουλτούρας ενός σχολείου. Όραμα μας είναι, μέσω της μαθησιακής διαδικασίας και των καθημερινών πρακτικών, να εφοδιάσουμε τους/τις μαθητές/τριες μας με γνώσεις, δεξιότητες, αξίες και οράματα προκειμένου να σχεδιάσουν ένα καλύτερο μέλλον, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.Στο πλαίσιο αυτό, δίνουμε έμφαση:             

  • Στην εκπαίδευση, στις ανθρωπιστικές αξίες, στην αξία της συμμετοχής, της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, στην αλληλεγγύη, στη δημοκρατία, στον εθελοντισμό, στη διεκδίκηση και προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

 

  • Στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος που θα προάγει τον αυτοσεβασμό και τον σεβασμό από και προς τους άλλους και θα ενδυναμώνει την αυτοεκτίμηση, την αξιοπρέπεια και την αυτοπειθαρχία.
  • Στην επίτευξη αρμονικής συνεργασίας γονιών-εκπαιδευτικών.
  • Στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.

1.Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών. Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2. Λειτουργία του Σχολείου

2.1Υποχρεωτικό Πρόγραμμα

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

Υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 – 08:15

Έναρξη 1 ης διδακτικής περιόδου: 08:15

Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών: 13:15 (εξάωρο)

 

 

 

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
08:00- 08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08:15- 09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος
09:40- 10:00 20΄ Διάλειμμα
10:00- 11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11:30- 11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45- 12:25 40΄ 5η ώρα
12:25- 12:35 10΄ Διάλειμμα
12:35- 13:15 40΄ 6η ώρα
       

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας.

*Διδακτικό ωράριο. Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.

3. Κανονισμοί Μαθητών

3.1 Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).

Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Δ/νση του σχολείου.

Κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία ασθένειας δύο (2) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση. Όταν η απουσία ασθένειας παραταθεί πέραν των τριών (3) ημερών, απαιτείται ιατρική βεβαίωση που να αναφέρεται η ασθένεια και να διευκρινίζεται με σαφήνεια η δυνατότητα του μαθητή να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης τής νόσου.

Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Δ/νση του Σχολείου.

 

 

 

Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι μαθητές των Α’ και Δ΄τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ). Για τη συμμετοχή των μαθητών σε ορισμένες εξωσχολικές αθλητικές δραστηριότητες θα αποστέλλεται το ανάλογο έντυπο προς συμπλήρωση.

3.2 Άφιξη στο σχολείο

  • Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 08:00 μέχρι τις 08:15 ως εξής:
  • Μετά την είσοδο των μαθητών στον αύλειο χώρο του Σχολείου οι μαθητές κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους, ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων στο προαύλιο. Από εκεί με τον εκπαιδευτικό, που έχουν μάθημα, θα οδηγηθούν στην αίθουσά τους.
  • Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι αυλόπορτες κλείνουν στις 8:15. Η καθυστερημένη πρωινή προσέλευση μαθητών στο σχολείο δημιουργεί σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα στη λειτουργία του τμήματος. Για το λόγο αυτό οι μαθητές που θα προσέρχονται αργότερα από τις προαναφερόμενες ώρες θα γίνονται αφενός μεν δεκτοί (και θα οδηγούνται στη σχολική τάξη),αφετέρου δε, θα γίνεται η σχετική παρατήρηση και επισήμανση προς τους μαθητές και γονείς/κηδεμόνες των μαθητών για να μην δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος.
  • Η είσοδος στο προαύλιο επιτρέπεται μόνο στους μαθητές και το προσωπικό του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτό. Η παραμονή τους δημιουργεί ποικίλα προβλήματα. Άλλωστε η πρωινή προσευχή γίνεται στις αίθουσες διδασκαλίας και δεν υπάρχουν ανακοινώσεις από μικροφώνου, αλλά για οτιδήποτε οι γονείς ενημερώνονται με e-mail ή από την ιστοσελίδα του σχολείου.
  • Η είσοδος στον αύλειο χώρο του Σχολείου γονέων- κηδεμόνων και άλλων επισκεπτών θα γίνεται μόνο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το σχολείο και πάντα με τη χρήση μάσκας (Email σχολείου:mail@2dimmelik.ima.sch.gr, Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2331081000)
  • Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.

 

3.3 Προσευχή – πρωινή συγκέντρωση

Η πρωινή προσευχή γίνεται στις αίθουσες διδασκαλίας.

 

 

 

 

3.4. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο κινούμενοι δεξιά στις σκάλες και κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους, ώστε να μην υπάρχει ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών τμημάτων στο προαύλιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος συνοδεύοντας τους μαθητές στο χώρο τους, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν αποκλειστικά σε προστατευμένους χώρους που ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών/τριών των τμημάτων/υποτμημάτων για κάθε τάξη έχει καθοριστεί συγκεκριμένος χώρος προαυλισμού, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα. Η πρακτική του διαχωρισμού των μαθητών κατά τα διαλείμματα γίνεται ως εξής:

  • Οι τάξεις Α΄ και Β΄ θα βρίσκονται στο χώρο  της πίσω αυλής .
  • Οι τάξεις Γ΄ και Δ΄ θα βρίσκονται στο χώρο ευθύνης  που είναι ο έμπροσθεν αύλειος χώρος από τις βρύσες μέχρι την κεντρική είσοδο( η Γ τάξη μπροστά στην κεντρική είσοδο και η Δ΄ τάξη κοντά στις βρύσες).
  • Οι τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄ θα βρίσκονται στο χώρο του γηπέδου μπάσκετ (αριστερά η Ε τάξη και δεξιά, στην γωνία της αυλής, η ΣΤ τάξη) .
  •  

*Οι μαθητές οφείλουν να προαυλίζονται μόνο στο χώρο που έχει καθοριστεί για την τάξη τους.

Στον προαύλιο χώρο απαγορεύονται τα παιχνίδια με κάθε είδους μπάλα ή μπαλάκια. Οι εφημερεύοντες στα γήπεδα ειδοποιούν τους μαθητές για αποχώρηση 2 λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι, ώστε να φτάσουν εγκαίρως στον χώρο παράταξης και από εκεί με τον εκπαιδευτικό, που έχουν μάθημα, θα οδηγηθούν στην αίθουσά τους. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Εάν προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα οι μαθητές απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους, που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια. Οι μαθητές οφείλουν να μένουν στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους και να διατηρούν καθαρό το προαύλιο και τα γήπεδα.

 

 

 

 

 

 

3.5 Αποχώρηση από το σχολείο

Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, υπό την εποπτεία των εφημερευόντων,γίνεται ως εξής:

  • Λίγο πριν το τέλος του εξαώρου στις 13:05 οι μαθητές όλων των τάξεων που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους συνοδεύονται στην έξοδο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία ώρα και αποχωρούν από την κεντρική είσοδο του σχολικού κτιρίου αποχωρούν κατά τάξη από Α΄ έως ΣΤ΄ με την σειρά και μόνο όσοι μαθητές παραλαμβάνονται από τους  συνοδούς τους.
  • Οι υπόλοιποι μαθητές που αποχωρούν μόνοι τους χωρίς συνοδό στο τέλος του εξαώρου στις 13:15, πάλι κατά τμήματα.

 

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς-κηδεμόνες. Όσοι από αυτούς συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να περιμένουν στον χώρο που τους έχει οριστεί έξω από τις εισόδους – εξόδους του σχολείου.

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Όσοι από τους μαθητές αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων-κηδεμόνων, πρέπει απαραίτητα να έχουν μαζί τους και να επιδεικνύουν σε καθημερινή βάση την Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων–κηδεμόνων τους.

3.6. Ασφάλεια μαθητών/τριών

  • Κάθε παιδί έχει πάντα μαζί του στο σχολείο τουλάχιστον δύο μάσκες (σε ξεχωριστά η καθεμιά). Χρησιμοποιεί πάντα καθαρή και χωρίς φθορές μάσκα. Καλό θα είναι να έχει ένα ειδικό τσαντάκι μέσης όπου θα φυλάσσει τα προσωπικά του είδη (μάσκες, αντισηπτικό).Το τσαντάκι αυτό θα το έχει πάνω του κατά την διάρκεια όλων των διαλειμμάτων.
  • Συστήνεται η χρήση ατομικού μπουκαλιού ή παγουριού από το κάθε παιδί. Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.
  • Το κάθε παιδί θα πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο τα δικά του αντικείμενα. Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
  • Τα παιδιά δεν πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια στο σχολείο (π.χ. μπάλες, κούκλες κλπ.).
  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες.

 

 

 

 

  • Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

✓ Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

✓ Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας

  • Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων συμβατών με λοίμωξη COVID-19 (π.χ. βήχας, πυρετός, πονόλαιμος, γαστρεντερικά συμπτώματα) συστήνεται παραμονή στο σπίτι και ενημέρωση των υπευθύνων.
  • Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, γίνεται επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού και απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή μη ιατρικής μάσκας.

3.7Διευκρινήσεις για την προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών.

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου. Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:15.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.

4. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή/της Διευθύντριας ή της Προϊσταμένης/του Προϊσταμένου. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

 

 

 

 

 

5. Επιτήρηση μαθητών –Εφημερίες Εκπαιδευτικών του σχολείου μας

Τοποθετούνται δύο (2) εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί στην αυλή μέχρι τη λήξη των έκτακτων μέτρων τουCovid 19 και η καθημερινή εφημερία να γίνεται «σπαστή» σε δύο κύκλους. Ο πρώτος κύκλος από ώρα 8:00 και μέχρι 10:00 με τη λήξη του 1ου διαλείμματος και την είσοδο των μαθητών στις τάξεις και ο δεύτερος κύκλος από 10:00 μέχρι 13:30 με την αποχώρηση όλων των μαθητών.

Για τον 1ο στην κατάσταση Υπηρεσίας εφημερεύοντα ο τομέας ευθύνης θα είναι από την

η πίσω αυλή  όπου βρίσκονται οι τάξεις  Α΄ και Β΄.

Για τον 2ο στην κατάσταση Υπηρεσίας εφημερεύοντα ο τομέας ευθύνης θα είναι οι τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄ που θα βρίσκονται στο χώρο ευθύνης, που είναι ο έμπροσθεν αύλειος χώρος και το   γήπεδο μπάσκετ.

.

Επίσης, σε περίπτωση (μόνο για την πρωινή είσοδο δηλ. 8.00 μέχρι 8.15΄) άστατου καιρού, που επιτρέπει όμως την παραμονή των μαθητών στον αύλειο χώρο, από τους τρεις εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, ο 1ος θα συνεχίσει να επιβλέπει την είσοδο των μαθητών από την εξωτερική καγκελόπορτα, ο 2ος θα επιβλέπει τις τάξεις (για να αφήνουν οι μαθητές τις τσάντες) μέσω του εσωτερικού διαδρόμου

Όλοι οι εφημερεύοντες θα έχουν την επιστασία της επίσκεψης των μαθητών στις τουαλέτες, την αποφυγή συγχρωτισμού και την τήρηση των οδηγιών καλής υγιεινής, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείαςκαι του Ε.Ο.Δ.Υ.

 

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και μέχρι της άρσης των έκτακτων μέτρων οι εκπαιδευτικοί θα επιτηρούν  τους μαθητές, κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου. Κατά την προσέλευση – αποχώρηση στη σχολική μονάδα, θα τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Για τον σκοπό αυτό, δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών από τον/την  εκπαιδευτικό που έχει μάθημα. Ιδίως σε σχέση με τον φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας, την αποφυγή συγχρωτισμού και την τήρηση των οδηγιών καλής υγιεινής χεριών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ την ευθύνη την έχει ο κάθε εκπαιδευτικός που έχει μάθημα.

 

 

 

 

 

 

5.1 Καθήκοντα Εφημερευόντων

Οι εφημερεύοντες έχουν το γενικό πρόσταγμα την ημέρα της εφημερίας και εφαρμόζουν ότι προβλέπεται στο άρθρο 12 του Π.Δ. 79/1-8-2018 καθώς και την τροποποίηση και αντικατάσταση της παραγράφου 1, (ν4559, ΦΕΚ 142,Α,2018). Για τα θέματα της επιτήρησης των μαθητών/τριών τηρούνται χωρίς καμία παρέκκλιση όσα αναφέρονται στα άρθρα 12 και 18Β του ΠΔ 79/2017, (ΦΕΚ 109Α) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (ΦΕΚ142Α) και στην παράγραφο 18 του άρθρου 36 της με αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002, (ΦΕΚ 1340Β) Υ.Α. Προσέρχονται και αποχωρούν 15΄ τουλάχιστον πριν την έναρξη και λήξη των μαθημάτων.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊούCOVID-19 θα ελέγχουν τα εξής:

  • Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
  • Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο.
  • Φυσικός αερισμός των αιθουσών ιδίως στο διάλειμμα.
  • Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ).
  • Φροντίζουν ώστε να λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών.

Με ευθύνη των εκπαιδευτικών που θα έχουν μάθημα πριν το διάλλειμα ή τη λήξη του διδακτικού προγράμματος θα εκκενώνονται οι αίθουσες και θα κλειδώνονται.

 

6.Σχολική και Κοινωνική Ζωή

6.1Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

6.2 Διάλειμμα.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

 

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

6.3Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

7. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

7.1 Ο Διευθυντής:

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς · Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

7.2 Οι εκπαιδευτικοί:

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

7.3 Οι μαθητές/μαθήτριες:

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας. · Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.

 

  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). · Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
  3. Απευθύνονται στον Διευθυντή. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα. · Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών. · Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια. · Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

7.4 Γονείς και κηδεμόνες

Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του σχολείου μας) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

 

 

 

 

 

  1. Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και το ΚΕΣΥ Ημαθίας προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

9. Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα. Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών. Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

9.1.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

9.1.1.Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή Σχολείου.

 

 

 

9.1.2. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

 Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση. Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους και κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

9.1.3. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, Προϊστάμενο/Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2 Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.Διαδικασία Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας

Ισόγειο:Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Από την κεντρική είσοδο – έξοδο εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

Αίθουσα Διδασκαλίας 4     (Τάξη Γ΄)

Αίθουσα Διδασκαλίας 3      (Τάξη Δ΄)

Αίθουσα  Διδασκαλίας 2      (Τάξη Β΄)

Αίθουσα Διδασκαλίας 1     (Τάξη Α)

Από τον όροφο  εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά:

 

 

Αίθουσα  Διδασκαλίας 5      (Η/Υ΄)

 

Αίθουσα Διδασκαλίας 6     (Τάξη Ε΄)

Αίθουσα Διδασκαλίας 7   (Τάξη ΣΤ΄)

Αίθουσα 8 βιβλιοθήκη και αίθουσα ενισχυτικής διδασκαλίας

Ισόγειο

Αίθουσα δασκάλων

Γραφείο διευθυντή

 

 

Έξοδος από την κεντρική αυλόπορτα και τη δευτερεύουσα είσοδο – έξοδο προς τον χώρο καταφυγής.

 

Χώρος Καταφυγής: Το γήπεδο μπάσκετ

Χώρος τραυματιών: Αίθουσα δασκάλων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άρθρο11 :Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, Χώρος συγκέντρωσης βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

 

ΜΕΛΙΚΗ  10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021

Ο Διευθυντής

 

ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ

Εγκρίνεται
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου

 

          Ο Διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οδηγίες προς τους γονείς για την εφαρμογή Edupass

Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν δήλωση edupass;
● οι μαθητές/τριες δημοσίων σχολικών μονάδων (υποβάλλεται από γονέα/κηδεμόνα)
● το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και
Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)
● κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους
εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας
εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που
πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.
Πρέπει να εκτυπώνω την σχολική κάρτα όταν δηλώνω self-test;
Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, εκδίδεται από την
αντίστοιχη πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνετε.
Ο/Η μαθητής/τρια επιδεικνύει, χωρίς να παραδίδει, τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον
εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και τη φέρει μαζί του/της μέχρι τη διενέργεια του επόμενου
διαγνωστικού ελέγχου σε περίπτωση που ζητηθεί επίδειξή της από εκπαιδευτικό ή από
τον/τη Διευθυντή/ τρια/Υποδιευθυντή/τρια, ή Προϊστάμενο/νη.
Δείτε περισσότερα στο ΦΕΚ Τεύχος B’ 4960/26.10.2021
Κάθε πότε υποβάλλω δήλωση edupass;
H δήλωση edupass απαιτείται να υποβληθεί μία μόνο φορά αν ο υπόχρεος έχει εμβολιαστεί
ή νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η
Στην περίπτωση που το παιδί σας ή εσείς υποβάλλεστε σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή
αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), η δήλωση πρέπει να γίνεται όσες φορές απαιτείται από
το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός
του τελευταίου εξαμήνου, η αντίστοιχη δήλωση απαιτείται να υποβάλλεται δύο φορές την
εβδομάδα.
Αναζητώ το παιδί στο σχολείο και δεν μπορώ να το βρω
Για την αναζήτηση στην εφαρμογή edupass θα πρέπει να εισάγετε το ΟΝΟΜΑ, το ΕΠΩΝΥΜΟ
και την Ημ. Γεννησης του παιδιού σας όπως ακριβώς είναι δηλωμένα στο σχολείο.
Παρακαλούμε επικοινωνήστε με το σχολείο για να ελέγξετε τα στοιχεία.
Η εφαρμογή μου αναφέρει ότι δεν ταυτοποιείται το ΑΜΚΑ του παιδιού μου
Η εφαρμογή edupass ταυτοποιεί ΟΝΟΜΑ, το ΕΠΩΝΥΜΟ και την Ημ. Γεννησης του παιδιού
σας όπως ακριβώς είναι δηλωμένα στο σχολείο με το μητρώο του ΑΜΚΑ. Ελέγξτε τα στοιχεία
όπως είναι δηλωμένα στο σχολείο σας και τα στοιχεια του Μητρώο του ΑΜΚΑ. δείτε τα
στοιχεία σας στο μητρώο του ΑΜΚΑ στο gov.gr στην διαδρομή Αρχική / Πολίτης και
καθημερινότητα / Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα / Εύρεση Αριθμού Μητρώου
Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) .
Edupass – SCH – FAQs v1.0 31.10.2021
Διορθώστε τα στοιχεία του παιδιού είτε:
● πικοινωνώντας με το σχολείο αν το λάθος είναι εκεί
● με επίσκεψη σας σε ένα ΚΕΠ για να διορθώσετε τα στοιχεία του ΑΜΚΑ. Εναλλακτικά,
την διόρθωση του ΑΜΚΑ μπορείτε να την κάνετε και με τηλεδιάσκεψη με υπάλληλο
του ΚΕΠ. Επισκεφτείτε το gov.gr στην διαδρομή Αρχική / Πολίτης και καθημερινότητα
/ Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα / Μεταβολή στοιχείων στον Αριθμό
Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)
Εάν το αποτέλεσμα του self-test είναι θετικό;
Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την
πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνετε. Σε αυτή την
περίπτωση, θα πρέπει να μεταβείτε εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε δημόσια δομή,
όπως αυτές κάθε φορά γνωστοποιούνται. Μέχρι να μεταβούν στη δημόσια δομή, οι
διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον
περιορισμό ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας
(ΕΟΔΥ) . Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, ακολουθείται
το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ Εάν το αποτέλεσμα του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου είναι
αρνητικό, τότε το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο
τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού, χωρίς
λήψη αντιπυρετικών, και την βελτίωση των συμπτωμάτων του. Για την επιστροφή στο
σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Αντί του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου οι γονείς/ κηδεμόνες των ανηλίκων
μαθητών/τριών και οι ενήλικοι μαθητές/τριες δύνανται να επιλέξουν τη διεξαγωγή
διαγνωστικού ελέγχου από επαγγελματία υγείας σε ιδιωτική δομή, η οποία γίνεται με
επιβάρυνση του πολίτη. Στην περίπτωση κατά την οποία ο έλεγχος είναι θετικός, οι
διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους, παραμένουν σε κατ’ οίκον
περιορισμό ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ . Στην περίπτωση κατά την οποία ο έλεγχος
είναι αρνητικός, τότε το παιδί ή ο ενήλικας μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την
πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού,
χωρίς λήψη αντιπυρετικών, και την βελτίωση των συμπτωμάτων του. Για την επιστροφή στο
σχολείο δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.
Δείτε περισσότερα στο ΦΕΚ Τεύχος B’ 4960/26.10.2021

Δήλωση στο edupass

Δήλωση edupass

1. Πριν ξεκινήσετε

Στην πλατφόρμα edupass θα γίνεται η δήλωση παρουσίας και συμμετοχής στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία σε δημόσιες δομές με βάση ένα από τα παρακάτω:

  • το πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού rapid test
  • ή απλό self-test
Για τη δήλωση θα χρειαστείτε:
  • τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet ή στοιχεία λογαριασμού e-banking
  • το ΑΜΚΑ του παιδιού σας αν είστε γονέας ανήλικου μαθητή ή το AMKA σας αν είστε ενήλικας μαθητής και κάνετε δήλωση για τον εαυτό σας.
Ποιοι πρέπει να υποβάλλουν δήλωση edupass;
  • Για τους ανήλικους μαθητές των δημόσιων σχολικών μονάδων η δήλωση γίνεται από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών
  • Για τους ενήλικες μαθητές η δήλωση γίνεται από τους ίδιους
Κάθε πότε υποβάλλω δήλωση edupass;

Η δήλωση edupass απαιτείται να υποβληθεί μία μόνο φορά αν ο υπόχρεος έχει εμβολιαστεί ή νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου.

Στην περίπτωση που το παιδί σας ή εσείς υποβάλλεστε σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), η δήλωση πρέπει να γίνεται όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου, η αντίστοιχη δήλωση απαιτείται να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.